
Gehiegizko konfiantzak, galerarekiko ezinikusiak eta berrespen-alborapenak enpresa-liderren iritzia desitxuratzen dute eta antolakuntzaren eraginkortasuna arriskuan jartzen dute, The Conversation-eko aditu batek ohartarazi duenez.
Enpresa batean erabakiak hartzea ez da lan erraza, eta askotan, esperientzia handieneko liderrak ere emaitzei eragiten dieten tranpa mentaletan erortzen dira. The Conversation-en argitaratutako artikulu batean, Villanueva Unibertsitateko María Malmierca Ordóquiqui irakasleak oso ohikoak diren hiru akats nabarmentzen ditu, oharkabean pasatzen direnak baina kudeaketan benetako eragina dutenak.
Lehena baieztapen alborapena da: uste dena babesten duen informazioa bakarrik bilatzen denean, datu garrantzitsuak alde batera utzita. Ondoren, gehiegizko konfiantza dago, eta, horren ondorioz, arriskuak ondo baloratu gabe hartzen dira erabakiak. Eta, azkenik, galerarekiko ezinikusia, gastatutakoa “zakarrontzira botatzeagatik” bakarrik funtzionatzen ez duen zerbaitetan inbertitzen jarraitzeko bultzada.
Akats horiek ez dira beti erraz detektatzen. Berri ona akats horiek saihestu daitezkeela da. Malmiercaren arabera, joera horiek ezagutzeak eta analisi kritikoa eta etengabeko berrikuspena sustatzen diren inguruneak sortzeak asko lagundu dezake. Halaber, funtsezkoa da erratzea prozesuaren parte dela onartzea.
Artikulu osoa hemen irakur dezakezu: https://theconversation.com/tres-fallos-comunes-en-la-gestion-empresarial-que-pueden-afectar-a-la-toma-de-decisiones-255345
Jatorriz The Conversation España-n argitaratutako María Malmierca Ordóquiquiren artikulu batean oinarritua
